Tonomatul cu bretele
9 Mai 2008Deşi evit să-i mai citesc editorialele încă de pe vremea când se întindeau pe un colţ de pagină, în Jurnalul, şi conţineau doar patru sau cinci fraze banale, însă cu pretenţii de butade filosofice, am dat întâmplător peste editorialul de azi al lui Marius Tucă. Mi-a atras atenţia titlul – Despre bloggeri şi faptul că e compus din doar două fraze, semn că băiatul fâşneţ din Caracal a trecut direct de la Dumbrava minunată la Garcia Marquez. Îl puteţi citi aici.
În mare parte, domnul Tucă are dreptate. Există mulţi bloggeri care scriu doar de dragul de a da din taste, care fac din treaba asta o chestiune de teribilism adolescentin. Dar care sunt “cei mai mulţi dintre ei”, onorabilul ziarist nu precizează. Să-i enumerăm oare aici şi pe colegii săi de trust Victor Ciutacu şi Cătălin Tolontan, doi dintre cei mai incisivi ziarişti români? Sau cumva pe alti bloggeri, precum Adrian Năstase, Ion Iliescu şi alţi invitaţi de seamă de la Marius Tucă Show, emisiunea unde singurul merit al moderatorului era că invita doi duşmani de moarte şi-i lăsa să se sfâşie în direct, spre a produce show-ul şi, firesc, audienţa?
Dacă o asemenea critică venea din partea unuia ca Manolescu sau Cărtărescu, sau oricare alt scriitor cu talent şi renume, ea era potrivită. Aceşti literaţi de marcă au tot dreptul să se pronunţe asupra fenomenului numit blog, deşi nici măcar ei nu au dreptul să hotărască cine are dreptul să scrie pe blog şi cine nu. Sunt idioţi, agramaţi, puerili? Lasă-i, Tucă, tată, să se facă singuri de râs, tu ai grijă să nu pui virgulă între subiect şi predicat în editorial şi rezumă-te la atât.
Şi apoi, puneţi mâna şi citiţi nişte bloguri – Adrian-filosofie, Didlee, Zully Mustafa, Vidal – şi veţi vedea acolo scriitură zdrobitoare, filosofie autentică, literatură în stare pură, o adevărată delectare pentru suflet. Acum comparaţi aceste rânduri, scrise de bloggeri, cu editorialele şi articolele din ziarul onorabilului Tucă: aceleaşi acuze, justificate sau nu, împotriva “matrozului chior”, acelaşi stil frust, aceeaşi isterică propagandă anti-Băsescu, aceiaşi ciocli pe care-i vedem şi pe la Antene, trăgând din toate poziţiile într-o singură ţintă – preşedintele.
Am serioase dubii că toţi jurnaliştii de la JN ar vrea să-i pună pielea în băţ lui Băsescu. Scriu la comandă, ca să mănânce şi ei o pâine. Mâine, dacă s-ar schimba calimera, l-ar lăuda in corpore pe cel privit azi drept sursa tuturor relelor.
Şi tocmai în asta constă, cred eu, adevărata diferenţă dintre bloggeri şi ziariştii de duminică, precum Tucă: primii sunt liberi să scrie ce vor ei, cei din urmă scriu doar despre ce au “liber” să scrie. Conştiintele blogerilor sunt libere, ale unor ziarişti pot fi cumpărate "la kilogram, la borcan, la cutie sau la legătură". Şi din această cauza, tonomatul cu bretele din Caracal ar trebui să se simtă el însuşi frustrat, căci nu e altceva decât un mărunt "servitor al globalizarii" presei, ca să-l citez chiar pe el.
Mai 9th, 2008 la 15:16
Ina, Bloodie: Cred ca amandoua ati pus punctul pe I: baietii astia care de 17 ani scriu – bine, rau, dar scriu – pe la diverse gazete – au ajuns sa se creada detinatorii adevarului absolut, singurii posesori ai cuvintelor din limba romana si prin urmare singurii mandatati sa le foloseasca. Uite insa ca vin de pe bloguri niste tineri si mai ales niste tinere care le pot da oricand lectii de scriitura. Pe Tuca nu-l plang, ca nu moare de foame: are restaurant si la o adica poate gati si mancare sarbeasca. Dar ce s-o face Mircea Badea, si el mare critic al bloggerilor, ca acum fiecare prefera sa-si care singur bagajele decat sa dea bani la bellboy
)
[Reply]
Mai 9th, 2008 la 17:05
Eu inteleg dreptul fiecaruia la opinie, dar in ultimul timp parca au luat-o razna. Parca le e frica de bloggeri, caci eu nu mai stiu ce sa inteleg altceva. Parca le-a dat cineva cu ceva in cap. Eu, normal, nu ma consider blogger, tocmai de aia nici nu ma simt lovita de articolele lor. Dar nu prea e drept sa-i bagi pe toti intr-o oala. Pentru ca sunt si oameni minunati pe bloguri care fac lucruri incredibile. Sa ne uitam numai la cei care salveaza vieti. Asta nu e o realizare? dar cine sunt eu, pana la urma?
[Reply]
Mai 9th, 2008 la 17:18
@Oana: bine ai venit! Nici eu nu sunt blogger, de fapt nici nu cred ca exista o definitie batuta in cuie a "meseriei" asteia, dar nu mi se pare corect ca domnul Tuca sa dea cu rahat in multi pusti talentati din blogosfera, care n-au avut norocul si nici coatele sale ascutite, sa ajunga directori la JN. In cinstea venirii dvs aici, inalt oaspete, promit sa postez o povestire SF din tineretile mele revolutionare – Sebastian Corn le cunoaste
)
[Reply]
Mai 9th, 2008 la 19:49
Scaevola, cand ai dreptate, ai dreptate. Fiecare incearca sa promoveze ce are el mai bun prin blog, unii reusesc, altii nu. Eu am avut o mica realizare, pentru ca acum lucrez pentru Pro Tv, ei m-au apreciat, m-au sunat si mi-au propus. Acum, daca avem posibilitatea de-a ne exprima liber, de ce sa nu o facem?
[Reply]
Mai 9th, 2008 la 23:42
@Razvan: uite, vezi, cred ca d-asta nu-i sufera Tuca pe bloggeri, o fi vrut sa posteze si el o parere la Andaa si l-a luat Akimetul in primire! Si ca atare s-a suparat ca vacarul de Caracal pe satul de bloageri
[Reply]
Mai 9th, 2008 la 23:49
@Sebastian Corn: Florin, eu am avut sansa sa lucrez cu mai multi oameni care au dat drumul primului ziar privat de dupa Revolutie: Curierul National. Si ei mi-au povestit ca pe atunci, la inceputul anilor 90, Diaconescu si Tuca erau cei mai insignifianti reporterasi din redactie si, data fiind originea lor, constituiau subiectul tuturor glumelor despre caracaleni si vehiculul lor rasturnat in sant. Iti dai seama cata frustrare au putut strange in ei atunci de sunt acum – si in special Tuca e – atat de zbiri. Atitudinea pe care o descrii este intr-adevar cea de secretar de partid – un tip care admite, in forul lui interior, ca e lipsit de calitati, dar care stie in acelasi timp ca urletul, invectiva, aroganta marlaneasca sunt capabile sa intimideze si sa ii asigure o superioritate tactica in fata interlocutorilor.
[Reply]
Mai 9th, 2008 la 23:54
Hehe, si eu visez sa traiesc din scris, dar imi e ca raman visand, asa ca proasta
Nu din blog, ca nu ma incanta asa mult perspectiva si asa mi se pare ca ii dau prea multa importanta. Oricum, ma bucur ca sunt si eu Evanghelia cuiva
Si asa cum ti-am spus, pe blog la Corina parca, am gresit vis-a-vis de tine, asa ca imi repar greseala cu un link in blogroll: bine ai venit!
[Reply]
Mai 10th, 2008 la 0:15
S-ar putea sa nu fii foarte departe de adevar. Totusi, cred ca pe el il mananca cum de altii pot sa scrie si fara sa fie jurnalisti sau oameni care sa "tina aproape de Voiculescu".
[Reply]
Mai 10th, 2008 la 0:37
Nici eu nu am facultate de jurnalism ci de Automatica Pe vremea mea, era doar la Stefan Gheorghiu o sectie pentru jurnalisti
. Pentru mine un jurnalist este cel care scrie la un ziar si este platit pentru asta.
[Reply]
Mai 10th, 2008 la 10:34
+o
[Reply]
Mai 10th, 2008 la 11:03
n-a sughitat decat cand a vazut ca are frigiderul +anexele pline ochi
))))))))))
[Reply]
Mai 10th, 2008 la 13:02
@White Wolf: ai rostit secretul lui Polichinelle, pe care toata presa romaneasca il stie, dar putini il rostesc. E bine ca si bloggerii sa cunoasca acest lucru si poate astfel vor intelege de unde acest atac gratuit al "proletarului" Tuca la adresa unor oameni care si-au incununat inteligenta si cu o facultate, doua…
[Reply]
Mai 10th, 2008 la 22:21
[Reply]
Mai 11th, 2008 la 21:27
Te-am descoperit azi, gratie lui Alexandru Petria si, daca n-ai nimic impotriva (fiindca-s jurnalist) am sa te pun in lista mea cu linkuri.Oricum, o sa mai revin.
[Reply]
Mai 12th, 2008 la 20:12
@DeMaio: m-ai omorat!
Eu acum ce sa mai zic?
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Draga Scaevola, nu stiu daca pot sa-mi permit sa te numesc asa, sau te enerveaza…stiu ca te-a enervat alta data:)
Ca sa nu crezi ca ma eschivez de la aceasta dezbatere din cauza de "sida pe clanta", uite-ma am venit. Acum drept sa-ti spun, inainte de a citi la tine am citit la Lovin, ca asa umblu eu creanga prin blogosfera descoperind adevarate talente in ale scrisului. Nu te contrazic, desi iti place sa fii contrazis; despre Tuca, ce sa-ti spun: un imfatuat si-un om plin de el ca atatia altii. De unde provine, nu discut, dar stiu ca cei de acolo sunt foarte perseverenti, asa e si el. Se baga-n seama singur, sfideaza, persifleaza, le stie pe toate. Daca simte ca-i fuge pamantul de sub picioare, ataca. Asa fac toti oamenii slabi.
Iti doresc o seara buna si spor la bloggarit.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Lasati mai omul in pace, nu ati observat ca a respectat una din regulile de aur ale blogging-ului? "Cand te simti uitat, leaga-te urat de o persoana sau un grup care poate sa-ti creasca popularitatea si sa te aduca/readuca la lumina"
Sunt convins ca asta a si gandit omul, nu neaparat ca i se va lua painea de la gura de catre cei care scriu liber si au constiinta impacata.
Si ca sa nu-si terefeleasca imaginea foarte mult si ca "personal branding"-ul sau sa nu aiba de suferit, pe cat punem pariu ca o sa revina cu un articol care va contine "explicatii"?
Bineinteles, daca isi cunoaste interesele si nu vrea sa fie terfelit in continuare sau mai rau, uitat. Eu inca ai acord prezumptia de inteligenta
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
ah!
tocmai cand am inteles filozfia fotbalului
vii cu asta; cine-i tucă…
)baiat bun(
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
prietene…parerea mea e ca distinsul tuca si distinsul ivanciuc au atins pragul andropauzei intelectuale..in care..din pacate…nici cu frisca nu mai pot face neuronul sa vibreze.
m-a izbit limbajul abject asternut cu naturalete in pagina de ziar de dragul florii de cuc….dar cel mai tare m-a deranjat lipsa de respect fata de cititori. e la fel ca in cazul spotului promovat de aceeashi ograda de tonomate . lipsa de respect. multa mizerie. lipsa unei cenzuri interioare.
deh…se simt amenintati…piata "bloggerilor" s-a imbogatit cu veritabile condeie…cu oameni care stiu si spun…si care sunt cititi. la modul serios.
cu oameni care isi permit (fiindca pot si au capacitatea intelectuala necesare) sa analizeze productiile jurnalistilor..si sa amendeze cand e cazul.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Am remarcat si eu exact acelasi articol ca si tine. Avand un background din presa mi-am permis si eu sa-i raspund lui Tuca-Libelula oligofrena aici: http://razvanserbu.wordpress.com/2008/05/09/tuca-libelula-olig...
Oricum sunt perfect de acord cu tine pana la ultima virgula. Dar, eu cred ca ii este frica de new media. Se va adapta prin disparitie. Cand unul dintre blogurile cele mai citite are o audienta mai mare decat el, ii cam pleaca banii din buzunar
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@Constantin Gheorghe: ai sintetizat perfect situatia. Din pacate dinozaurii – si aici il includ, de azi inainte, si pe Tuca – nu vor sa priceapa asta.
)
@Oana: stiu ca esti la ProTV, ca te citesc zilnic, ca pe Evanghelie (nu pe Vanghelie) si ma bucur de realizarea ta. Eu astept inca un Mecena, ca sa nu mai scriu/inventez/traduc in bezna mintii, ci sa traiesc doar din blog, ca zeii!
@Carmen: iti multumesc mult pentru aprecieri. Este chiar cazul meu: daca as scrie la ziar ce aberez pe aici, pe blog, cred ca as fi dat afara a doua zi
@Razvan serbu: am vazut comentariul, foarte bun, dar de ce nu se poate comenta pe blogul tau?
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Voi vorbi aici despre mine, ca simplă posesoare de blog. Nu mă interesează că mă citesc 2 persoane sau 1000. la fel aş scrie indiferent de numărul de cititori, nu le cer nimic în schimbul articolelor, scriu de plăcere, pentru ei şi pentru mine.
Probabil marii jurnalişti se simt ameninţaţi de expansiunea fenomenului, căci putem spune azi că este un fenomen (teribilism pentru unii, artă şi ştiinţă penru alţii).
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
M-am informat mai amanuntit, Akimet spam (robotul de cautat spamuri de la Wordpress) e vinovatul. Comentariul tau l-a catalogat ca spam. Din fericire l-am recuperat.
Ce ti-e si cu IT-ul asta din zilele noastre, ehehe, pe vremea mea…
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Cum sa nu se poata?
Comentariile sunt chiar libere, adica nemoderate. Ma mira ca spui asta.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
imi amintesc de o faza cu tuca… lucram intr-o noapte, benevol, la JSF, care era parte componenta a marelui trust scoborat din croissant (parca asa se cheama firma lu’ tata voiculescu?!
). ei, si lucram noi, care culegea texte, care transcria, chestii din astea…
si apare tuca. noi: in blugi, tricouri, ma rog… el, la costum cu cravata (cravata il cam strangea). eram in ‘93, iar tuca nu era inca tovarasul de azi, cu restaurant si cu ani-de-zile-de-analize-competent-grohaite. prin urmare, nu prea avea bani, dar vazuse/auzise el ca oamenii respectabili tre’e sa dea ture prin redactii la costum.
si se apuca sa faca taraboi. ca cine suntem? care e treaba? ca ce facem in redactia lui?
ma uit la el, siderat. practic, faceam voluntariat pe mosia la care era el vechil si singura chestie pe care a simtit nevoia s-o faca a fost sa ne arate cine era seful – semn ca, inca de pe atunci, era un roman veritabil, dintre cei care se ghideaza dupa preceptul "unde’s doi, unul e seful"….
in ‘93, amintirile pre ‘89 erau extrem de pregnante, iar tov. tuca mi-a adus aminte de tov. iancu purdel, fost cazangiu si fost sef pe la organizatia de partid Sanatatea, adica sef peste medicii si profesorii universitari din bucuresti. ala ne intreba mereu de ce tot cerem bani pentru tehnologie; d’aia bagase partidul bani in noi, ca sa cerem tehnologie? da’ noi n-aveam cap sa gandim in locul tehnologiei? (textual)
in fine… vazand eu cam ce fel de om e tuca, l-am iscodit din cap pana in picioare. eh, avea el costum, dar pantofii… les amis, pantofii erau absolut emblematici! stiti la ce ma refer… pantofi din aia care nu se pupau cu sosetele albe si nici cu costumul. nu mai stiu ce era "trendy" (detest cuvantul, dar se asorteaza perfect cu tuca) pe vremea aia in ce priveste incaltarile, dar insul sigur isi imagina ca salata buna nu iese decat daca pui cat mai multe ingrediente in ea.
ce mai, te dureau ochii! pantofii lui tuca… aduceau cu casele rosii pe care le ridica distinsii zilelor noastre prin centrul istoric: n-aveau nici o legatura cu ansamblul, dar erau scumpi si de prost gust.
ecce homo…
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@bloodie
daca acesti icon – bloggeri vor sa intre in "sistem"…treaba lor.
eu nu ma simt deloc atinsa in "orgoliul bloggeristic" de abjectiile unor frustatoi gen tuca, ivanciu sau badea.
iar despre "presari"..numai cuvinte de "lauda"…am suficiente cunostinte in presa, m-am cam lamurit cum e cu "principiile" …am asistat (intamplator) la o "tranzactie" intre "mari condeie" (jurnalisti care faceau vanzare la ringier) si "om de afaceri prins cu mata in sac".
"publici??"
"da".
"si daca iti dau 5000, mai publici?"
"nu. da-i"
"pa"
"pa".
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Scaevola, you’ve got an obsession, dear, with James!
Lasa-l in plata Domnului! Eu cu Tuca am ce am acum, de gura ta:))) Poate ne trezim cu el aici.
Am fost si la Lovin, am batut campii si pe-acolo.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Pe de alta parte, sa stii ca Manolescu si-a dat cu parerea despre literatura in format electronic, considerind ca pentru el ea nu exista.
Dar daca el refuza sa o recunoasca, asta nu inseamna ca ea nu exista sau ca nu are valoare. Tot mai multi scriitori de valoare isi publica operele in format electronic, colaboreaza intr-un fel sau altul la publicatii electronice.
Volens nolens lumea se schimba. CIne nu se schimba odata cu ea nu e nici mai smecher, nici mai destept decit altii… Pur si simplu se condamna singur la izolare!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@Greenfield: cu cine sa ne trezim, soro, aici? Cu James? Nu cred ca mai calca pe aici! Cu Tuca? Trebuie intai sa-l invete cineva sa deschida un computer si sa intre pe "globuri"
)
@Manole: din fericire, nu Tuca decide cine scrie si cine nu scrie. Cu editorialul lui de ieri, a vrut sa reintre in atentia publica, eu sunt convins ca stia ce furtuna va declansa, dar unii merg pe principiul ca si publicitatea negativa tot reclama se cheama. Bine ca nu s-a apucat sa faca sex oral prin restaurante, ca Columbenii (sic!), sa mai auda lumea de el…
@b47h: noi am sarit cu gura, dar majoritatea icon-bloggerilor au sarit cu alte organe, ce-o fi fost pe saracul Tuca, cred ca a sughitat ieri toata ziua!
@mado: stai tranquilla, ti le explic pe rand
@Lorand: te inseli total, Tuca nu va reveni niciodata asupra unei decizii, pentru ca atat a invatat si el de cand e director, ca "sefu’ nu greseste niciodata". Oricum, la cat e de increzut si dornic de glorie, cred ca si-a indeplinit o dorinta pe care majoritatea oltenilor o au – aceea de a fi ei cei mai ce, primii, "miezu", cum s-ar spune: ieri a fost cu siguranta cel mai injurat roman!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Corecta afirmatia – scrii pe blog ce doresti, la ziar ce pofteste patronul…
Sunt bloguri pe diferite teme, asa cum sunt ziare economice etc…. nu ma obliga nimeni sa le citesc – ziarele economice, asa cum nici pe Tuca nu-l obliga nimeni sa nu ma citeasca.
Un atac al panicatului, asa mi se pare. In conditiile in care calitatea Jurnalului scade…Sau o fi o manevra de marketing, sa atraga atentia asupra lui? Nu stiu si nici nu ma intereseaza.
Mi-a placut comentariul tau de pe comanescu.
Toate bune, Carmen
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
ati sarit repede cu gura pe saracul om !
))
era si el plictisit si in pana de inspiratie si in plina criza epileptica …
chestia asta " tonomat cu bretele " fu tare rau !!!!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Scaevola, am mai zis pe undeva-si zau ca era prima oara cand intram pe acel blog-, pot sa admit ca are dreptate, oricum nu ma deranjează, că e loc destul, si fiecare poate sa aleaga daca intra pe un blog sau nu, ca si cum ar avea telecomanda de TV-eu!
Ce nu mi-a placut a fost limbajul folosit! Ca formator de opinie, cred ca putea sa fie si elegant!
In plus nu stiu de ce am senzatia ca se doreste ca blogosfera sa fie numai a politicienilor si a ziaristilor! Elitista! Poate ma insel, dar nu cred ca Net-ul poate fi confiscat de cineva anume!
In rest numai bine le doresc, si asta la modul cel mai sincer!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@Oana: multumesc important, tu!
Am procedat la reciprocitate, ca-i mai buna decat toate, sa traiesti si sa fii sanatoasa, sa ajungi pe ce planeta vrei tu si sa traiesti din scris… CEC-uri in alb!
)
) Ai pus degetul pe rana: asta e Tuca -se baga-n seama singur, sfideaza, persifleaza, le stie pe toate. Eu banuiesc ca e chiar Jamescrisvilv, intr-o noua prezentare. Tu ce parere ai?
)))))))))))))))))
@Greeny: nu ma mai "dragi" atat, ca se interpreteaza!
@razvan: in caz ca nu stiai, nici Tuca nu e ziarist, adica n-are la baza SSJ si nici alte scoli de profil, ci se invarte in sfera "instalatii, motorase, tractorase", dar a nimerit in presa sub Horia, a gasit un loc cald pe pres la Voiculescu si a schelalait la usa pana omul, milostiv cum il stim cu totii, l-a luat in casa si l-a uns director.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
stii ceva; parca…
bautura aia
nu stiu cum se scrie dar nu cum ii spui tu
de baut e mult mai simplu!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@b47h: si din cate vad pe bloguri, urmeaza sa mai primeasca niste "transe" de carne macra si azi!
)
@mado: nu e tequilla, dear, e tranquilla, care vine de la tranchilizant, care provoaca nani
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Ştii ce mă nelinişteşte totuşi? Icon-Bloggerii de azi sunt jurnaliştii de mâine. Vezi cazul Andressa-Sportessa-Profana-sau ce nume o mai avea.
Sunt excepţii, bineînţeles… Am speranţa că această categorie specială, categoria celor de calitate, este suficient de sensibilă şi are destulă demnitate pentru a nu se murdări pe mâini şi a nu se prostitua prin publicaţii cum fac alde Tucă sau Badea.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
asa (si) cu muc’ăsta!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
efectul este acelasi deci nu conteaza; asa cu mucă…
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Scaevola, eu am avut "plăcuta" ocazie să lucrez cu Tucă timp de aproape şapte ani. Şi cu Dan Diaconescu, dacă-ţi spune ceva numele! Nu comentez public prestaţia celor doi, dar Tucă a "evoluat" prost. Pentru că nu şi-a luat un răgaz să înţeleagă ce se întâmplă cu el. Iar articolul de astăzi este o mizerie, din punctul meu de vedere. Şi o dovadă că începe să piardă contactul cu realitatea. Să fie sănătos!
Fenomenul "blog" era firesc să apară: ai o tehnologie, trebuie să faci ceva cu ea.
Dar el exprimă nevoia de nou, de diversitate a opiniilor, ca o reacţie la standardizarea impusă de presă, scrisă sau electronică.
Presa va fi obligată să revină la esenţă, dar în acelaşi timp să se reinventeze. Nu degeaba marile ziare occidentale au propriile lor bloguri, mult mai libere şi mai diverse, ca abordare. Ziarul devine o producţie multimedia în cea mai mare măsură. Asta e evoluţia, sensul mişcării. Asta nu a înţeles Tucă.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Nu vreau sa fiu rautacios, dar Tuca este faimos prin faptul ca nu are o pregatire scolara deosebita in spate. Pur si simplu a invatat din experienta. Faimoasa scoala a vietii cu care se mindresc toti analfabetii, de la puscariasi la ziaristi si politicieni.
Daca altii pot sa treaca peste acest complex, caracaleanul nostru se pare ca nu a putut. Cum adica tot romanul sa scrie unde vrea el? Pai… cit a muncit el sa il dea afara de Diaconescu de la Jurnalul, sa fie el jmeker acolo si acum sa constate ce oricine poate sa scrie ce vrea, cind vrea, despre ce vrea, fara sa il pupe in cur pe vreun mogul.
Viata e nedreapta, nu?
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Apropos…ce părere ai despre ceea ce am scris eu de Tucă?
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Păi, aia spuneam şi eu: mai este de zis ceva?
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@bloodie: sunt convins si eu ca printre blogari sunt mai putin nehaliti decat in presa tonomatelor
)
@inah: dialogul este delicios. Pacat ca a murit Caragiale, ar fi avut ce scrie!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Marius Tucă este iar măgar http://realiatealuipetria.blogspot.com/2008/05/marius-tuca-est...
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Ce-i mai scapa lui Tuca este faptul ca lumea s-a cam saturat de subiectele predilecte ale multor ziaristi.
Oamenii vor sa citeasca si altceva. Si slava Domnului, multi blogheri sunt inspirati, atat prin tematici cat si prin verb sau metafore.
Apoi dinamica unui site – comentatori vs. autor sau comentatori vs. comentatori- da multa culoare si informatii cititorilor.Niciun ziar nu-ti permite sa -ti spui parerea despre un articol.
P.S. Mai inainte am scris un comentariu la editorialul lui Tuca din JN varianta electronica. Am ramas f surprins ca nu am gasit niciun alt comentariu. Oare chiar asa? Sa nu-i fi dat replica niciun cititor, blogher sau nu?!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Nu prea mai sînt multe de zis, aşa că mă rezum la simple observaţii:
1. Pentru cineva care înjură bloggerii ca la uşa cortului, nu-şi dă seama că ,,editorialul" lui online este tot un soi de blog? Sau nu ştie că-s puse chestiile astea şi pe calculator? Între editorialul ca mod de redactare a unui text şi un post într-un blog nu văd mare diferenţă, decît faptul că pe cînd la prima nu se pot pune comentarii (nici cînd e online), la a doua poţi să fii sau să nu fii de acord cu persoana în cauză şi s-o spui în mod liber. Mă întreb cîte din drepturile la replică pe care le primeşte online sau altfel o să publice acest ,,jurnalist modern"?
2. De cîte ori l-am văzut ca ,,apărătorul presei" alături de CTP împotriva ,,atotrăului" Băsescu, cum a observat bine şi Scaevola în entry-ul ăsta… mi se face greaţă. Nu m-ar mira dac-ar face parte şi din asociaţia asta a presei încropită de boşorogii care-i ştergeau lui Ceaşcă sau aghiotanţilor lui pantofii, sau să aibă un post de conducere chiar în organizaţia asta. Eu la Antene am renunţat de mult să mă mai uit la altceva decît la Badea şi la filme. Pentru că de cîte ori am proasta inspiraţie să uit televizorul deschis la ştiri pe Antenă (oricare din ele, poate mai puţin A2, că-i cu submediocrităţi mondene pe specialitate aia, mai exact pe bîrfe şi ,,ce mai zice staru ăla de carton despre asta sau asta"), aud una din astea: ori ce rău nemăsurabil a mai făcut Băse ţării, ori ce conducător atotbinevoitor este Voiculescu, ori ce bine ar sta Becali la puşcărie sau ce prostii a mai făcut Steaua, ori ce deştept şi milostiv e Copos. Deci pe bune, e pe faţă toată porcăria asta şi parcă a devenit un reflex pentru ei! Deci cine-i ascultă… şi-o fac cu mîna lor, şi Tucă o să fie băgat în seamă, prin ziar cel puţin, tot de generaţia obişnuită cu ,,tratament de comunism" care n-o să mai reziste mult… probabil se gîndeşte deja că audienţa lui moare cu cîte 5-10 persoane pe săptămînă şi nu mai are cu ce-o înlocui şi-şi dezvoltă frustrările în sensul ăsta.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Şi ce mult m-am abţinut să scriu. Şi încă mă mai abţin.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@Constantin: faptul ca a blocat comentariile dovedeste "curajul" lui Marius Tuca de a-si sustine opiniile transante in fata eventualelor critici!
@Tomata: cine ti-a spus ca Tuca ar avea "scoala"? Poate "scoala vietii", pe care o are orice aprozarist care te insala la cantar cand iti vinde castraveti…
@Invatatu: eu cred ca Marius Tuca este pur si simplu speriat de amploarea pe care a luat-o jurnalismul virtual, un fenomen pe care, neintelegandu-l, il critica aprioric. Generatia care inca il citeste va disparea in maximum 20 de ani. Si o sa fie ca in povestea cu dinozaurii – n-am facut degeaba paralela in "Despre fripturisti", postul de mai sus: cine nu se va adapta, o sa dispara. Si nu, Marius Tuca nu va publica nici un drept la replica, fiindca ar ramane el fara replica!
@DeMaio: Nu e bine sa te abtii! Tycho Brahe, astronomul, s-a abtinut sa ceara voie regelui la toaleta, sa nu incalce eticheta, a facut blocaj renal si a murit – nu e legenda!! Deci scrie, scrie ca o faci bine!
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
Eu nu m-am putut abtine si am scris.
[...]Dle Tuca, mi s-a rupt in paispe si ultima farama de respect ce-o mai aveam pentru dumneata.[...]
Ps. Ma uit in acest moment la Badea si-l ascult:
) Chiar crede ca noi facem tensiune cand vreun ziarist avorteza un editorial cu mai multi subiecti dar fara pic de predicat?
"Mama, ce s-au suparat blogarasii ca le-a zis-o Tuca in fata"
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@Simona: cu cea mai mare placere, si eu sunt jurnalist
, am vrut sa-ti multumesc dar nu pot posta la tine, ai akismetul activat?
@Ritchie: stii ca hotii se acopera intre ei… Sunt curios insa daca Tuca si Badea ar accepta provocarea lansata de Arhi: sa-si faca un blog ca anonimi, fara sa-i cunoasca nimeni. Sa vedem, sunt atat de valorosi incat intr-un an sa ajunga in topul bloggerilor? Ca ziaristi i-au facut altii. Prietenii stiu de ce.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@ Constantin
Referitor la comentarile la articolul de pe JN, am postat si eu unul, dar a disparut rapid. Intoarce-te peste o ora si vezi daca al tau mai este.
Oricum interesant a devenit Google. Daca cauti "onanist" sau "libelula oligofrena" vei gasi subiecte interesante.
@ Scaevola
Acum am libelula si in format jpeg la mine pe blog
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
@GREENFIELD
- Aha, am văzut mai sus că afirmi cum că descoperi adevărate talente în ale scrisului. Întrebarea mea este dacă le apreciezi tu ca fiind aşa, sau cineva care chiar are treabă cu scrisul.
- Doream să te întreb şi dacă ştii că "IMFATUAT" nu se scrie aşa…forma corectă fiind "INFATUAT".
- De asemenea, îmi doream să te întreb dacă ştii că "infatuat" şi "plin de el" reprezintă în genere acelaşi lucru, şi că folosirea ambilor termeni este dezastruoasă din punct de vedere a imaginii pe care ţi-o creează.
- La sfârşit, deşi asta este o întrebare retorică, mi-aş fi dorit să ştiu dacă nu era cazul ca întâi să înveţi să te exprimi şi după aceea să-l ataci pe Tucă. Aşa cum este el, nu l-am văzut producând greşeli de clasa a IV-a.
PS 1 – Nu am nevoie să te iei de mine şi să îmi explici de mii de ori că sunt rău şi alte bazaconii aidoma. Doresc un răspuns punctual, care să ne explice suficient de clar cum îşi permite un analfabet să genereze judecăţi de o asemenea valoare.
PS 2 – Să nu crezi că sunt de partea lui Tucă. Astăzi am scris şi eu despre el, negativ, dar fin, astfel că orice încercare de a mă face părtaşul unui anume partizanat este sortită oprobiului moral.
PS 3 – Scaevola, să mă ierţi. Dar un astfel de comentariu, generat de un aurolac gramatical şi sortit să lovească într-un individ de o anume pregătire duc exact la un material ca acela scris de Marius Tucă. Din punctul de vedere a ceea ce am citit mai sus, Tucă are perfectă dreptate. Toţi nimenii au ajuns bloggeri. Şi, chiar dacă o vei face fin şi cu tact, aşa cum ştiu, cred că eşti conştient că îmi vei da dreptate.
O zi bună tuturor.
[Reply]
Decembrie 22nd, 2009 la 19:03
ahhhh….ce bine îi! un nebun arunca o piatra in apa. si restul se chinuiesc s-o scoata …
toti o apa si-un pamant, fie ca sunt ei dinozauri, ex-turnatori sau actuali, pro, emo si ceilalti, orice, numai jurnalisti nu. cand dracul nu ae ce face incaiera doua muieri. indiferent ca una se numeste marius tuca et co. iar cealalta cum draq s-o chema… si ce bine îi!
[Reply]